لینک مستقیم فایل(بررسی طراحی و اجزای یک مجموعه آموزشی فرهنگي تفریحی)

بررسی طراحی و اجزای یک مجموعه آموزشی فرهنگي تفریحی/بررسی طراحی و اجزای یک مجموعه آموزشی فرهنگي تفریحی/30019298/mr
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل بررسی طراحی و اجزای یک مجموعه آموزشی فرهنگي تفریحی قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 234









فهرست مطالب:





فصل اول درباره فرهنگ و هويت



مقدمه



ويژگيهاي طرح



فرهنگ و هويت



فرهنگ و طبيعت



نتايج



فصل دوم درباره تهران و منطقه 22



مقدمه



مختصات جغرافيايي



سابقه تاريخي شهر تهران



بررسي هاي جمعيتي



بررسي وضعيت اقتصادي 1



شبكه و تاسيسات حمل و نقل و دسترسي هاي شهري



بررسي آلودگي هاي زيست محيطي



بررسي وضعيت فرهنگي تهران



بررسي منطقه 22 در تهران



موقعيت قرار گيري منطقه



وضعيت شبكه هاي دسترسي



موقعيت جغرافيايي



شيب و توپوگرافي



وضعيت زلزله



پوشش گياهي



بررسي هاي اجتماعي



بررسي كاربردي



فصل سوم سايت، تحليل سايت و روند طراحي



پانوراماي سايت



نقشه هاي مختلف تهران و منطقه 22



روند طراحي



تحليل سيركرلاسيون سايت



فصل چهارم بررسي شرايط اقليمي



شرايط اقليمي تهران



نمودارهاي اقليمي



تابش آفتاب



دما



رطوبت



باد



بارندگي



عوامل فرعي



معماري و اقليم



گياهان و معماري



نتيجه



فصل پنجم فضايابي، استانداردها و بررسي رابطه عملكردها



فضاهاي موجود در سايت



آمفي تئاتر و سالن نمايش



مهمانسرا



فضاهاي آموزشي



رستورانها



مجموعه ورزشي



كتابخانه



موزه



باغ ايراني



پاركينك



فصل ششم مباني نظري طرح



مقدمه



مباني نظري معماري در عرصه صور مثالي



فضا در معماري ايراني



ملاكهاي قضاوت در مورد يك اثر معماري



روند طراحي



نور



صدا



مرور اهداف و سنجش آنها



زيبايي و هنر



حقوق بازديد كنندگان و آزادي حركت در فضا



خوانايي و معنادار بدون فضا



انسجام معمارانه



هويت ملي مجموعه



وقار مدني



سنخيت عملكرد با مناسبتهاي بصري



رعايت سلسله مراتب



ارائه يك نمونه





فصل هفتم تاسيسات



منابع و ماخذ











فصل اول:





مطالعات پایه





فرهنگ و هویت







مقدمه :



پيشرفتهاي اجتماعي و سياستهاي علمي تكنولوژي بشر ارتباطات فرهنگي مردمان گوناگون را در سراسر دنيا آسان نموده است.



پيشرفت سيستمهاي ماهواره‌اي – مخابراتي آرمانها، انديشه‌ها و سنتهاي اجتماعي را بر بال امواج سوار كرده و از اين سوي جهان به آن سوي جهان در آن واحد انتقال مي‌دهد.



امروزه برخوردهاي فرهنگي تا حدي افزايش يافته كه باورهاي فرهنگي، هويتهاي فرهنگي، ملي به آساني قابل تغيير و ترديد ميشود.



باورهاي فرهنگي كه جامعه‌اي در طول ساليان دراز به آنها خوي كرده و با آنها زندگي كرده بسرعت رنگ مي‌بازد و اين خبر در سايه تقابل هاي گسترده انديشه‌ها و سير و انتقال اصول فرهنگي از طريق شيوه‌هاي صحيح تكنيكي صورت نمي‌گيرد.



در پس اين انتقالها و برخوردهاي فرهنگي هميشه روشهاي انساني و دوستانه بكار مي‌رود به باد يغما رفتن وتاراج اصول فرهنگي جامعه و بر باد رفتن اخلاق و فضيلتهاي اجتماعي آن اهداف سلطه‌گري در زمينه‌هاي اجتماعي اقتصادي را در بر گرفته و شيوه‌هاي اعمال دشمني‌هاي گسترده نيز در حد گسترده‌اي امروزه رواج يافه و اين چيزي جز تهاجم فرهنگي نيست زيرا هنگامي كه مباني فرهنگي يك جامعه حتي به زير سوال رفت و جامعه دچار سستي شد با تسلط و اعمال شيوه‌هاي جديد زندگي بيگانگان هموار مي‌گردد بنابراين برخوردهاي مقابله گرايانه با اين تهاجم فرهنگي امروزه علاوه بر داشتن ابزارهاي علمي و فني لازم هوشياري اجتماعي خاصي را احتياج دارد.



متاسفانه مهم‌ترين قشري كه مورد تهاجم فرهنگي قرار مي‌گيرند نسل جوان هستند. زيرا نسل جوان در هر مملكتي در واقع پايه گذار نحوه پيشرفت و زندگي و آرمانهاي آن جامعه در آينده است.



بنابراين تربيت و آموزش جوانان هر كشور تضمين كننده راه پيشرفتهاي اجتماعي اقتصادي و فني آن كشور است.



امروز از ساليان دراز تجارب آموزش فرهنگي ممالك پيشرفته تقريباً اين نتيجه حاصل شده است كه مراكز تربيتي سنتي مانند معمول هر جامعه نظير مراكز دانشگاهي و كانونهاي خاص تربيتي امروز نمي‌توانند هم بار آموزشي فرزندان يك جامعه را بر دوش بكشند. و يا اينكه از اصول فرهنگي آن دفاع لازم را به عمل آورند و اينكه در تهاجمات فرهنگي مختلف و اجتماعي آسيب پذير نباشند.



بنابراين نياز به بازگشايي و احداث مراكز جديد آموزشي – فرهنگي – تربيتي، با شيوه‌هاي نوين مديريتي مي‌باشد يكي از اين مراكز علاوه بر احداث مركز علمي و آموزشي فعال ايجاد هسته‌ها و مراكز فرهنگي كه تماماً زمينه‌هاي آموزشي – تربيتي را داشته در بر دارد.



مجموعه حاضر اگر چه بعنوان يك مجموعه فرهنگي خدماتي مي‌تواند بطور مستقل عمل نمايد اما در واقع براي تكميل سايت شهرداري منطقه 22 طراحي شده است و همين عامل سبب مي‌شود كه در تمام مراحل طراحي، طراح نيم نگاهي هم به مجموعه شهرداري داشته باشد و تلاش كند تا نيازهاي آنرا برآورده كند.



نياز به وجود چنين مجموعه‌اي در كنار شهرداي منطقه 22 هنگامي محسوس مي‌شود كه بدانيم روزانه 4 نفر براي انجام كارهاي خود به شهرداري مراجعه مي‌كنند و اين مجموعه در سر راه اين افراد قرار دارد و مردم بايد براي رسيدن به ساختمان شهرداري از يك مجتمع فرهنگي عبور كنند و اين باعث مي‌شود كه يكي از نيازهاي مهم جامعه ما يعني بالا بردن توسعه فرهنگي عموم مردم از اين طريق ميسر گردد زيرا هنگام عبور از اين مجموعه هنرجويان كارگاهها و آتليه‌هاي هنري را در رفت و آمد مي‌بينند. هنرمندان آمفي تئاترها در حال اجراي برنامه‌هاي خود هستند و ..



تمام اين عوامل بطور ناخود آگاه باعث تاثير پذيري مراجعه كنندگان به شهرداري مي‌شود. علاوه بر اين در هنگام مراجعه به ساختمانهاي اداري بارها پيش مي‌آيد كه شخص بايد ساعاتي را در انتظار بگذراند كه اين عامل خود باعث خستگي، اتلاف وقت و حتي گاهي عصبي شدن مراجعين ساختمانهاي اداري مي‌شود.



اين مجتمع مي‌تواند بعنوان وسيله‌اي مناسب براي جلوگيري از اتلاف وقت مراجعين به ساختمان شهرداري هم باشد با اين توضيحات نياز وجود چنين مجموعه‌اي در كنار شهرداري منطقه 22 كاملاً احساس مي‌شود.







ويژگيهاي طرح:



بعد از مشخص شدن لزوم وجود چنين مجموعه‌اي اين سئوال پيش مي‌آيد كه طرح بايد چگونه باشد تا تمام نيازهاي مخاطبين را پاسخ گويد و به يك طرح تمام عيار و معمارانه تبديل گردد.



طرح قبل از هر چيز بايستي ايراني باشد.



اين مهمترين نكته‌اي است كه شايد در چند دهه اخير كمتر به آن توجه شده است اين عامل هنگامي اهميت خود را بيشتر نشان مي‌دهد كه بدانيم مجوز مورد نظر كلمه "فرهنگ" را به عنوان خود به همراه دارد.



زيبايي طرح در جذب افراد براي گزران اوقات خود در آن موثر است زيرا ساختماني كريه‌المنظر هرگز نمي‌تواند مخاطبين را به خود جلب كند.



حق انتخاب و آزادي در دسترسي به بناهاي مختلف موجود در سايت يكي ديگر از مشخصاتي است كه بايد رعايت شود زيرا مخاطب امروز را نمي‌توان وادار كرد براي رسيدن به يك بنا از راهي طولاني و اجباري بگذرد بنابراين بايد ملي شود. مسيرهاي دسترسي كوتاه باشند مگر آنكه به دليل خاصي راهها را از نقاط ديگري بگذرانيم.



هر يك از ساختمانها بايد شخصيت خود را داشته باشد شخصيت ساختماني شهرداري بايد با يك هتل يا يك بيمارستان متفاوت باشد و هريك از بناها بتوانند با شخصيتي كه از خود ارائه مي‌دهند نوعي خوانايي ايجاد كنند تا مخاطبين بتوانند ساختمان مورد نظر خود را حتي بدون علائم راهنما شناسايي كنند.



اگر چه سايت مورد نظر بسيار گسترده و بر روي شيب نسبتاً تندي قرار دارد ولي اين نبايد باعث شود كه ساختمانها از هم جدا افتاده باشند بلكه بايد كاملاً بهم مرتبط و متصل باشند بطوريكه نتوانيم بعد از اتمام طرح هيچ ساختماني راكم و يا زياد كنيم.



اين ارتباط حتماً نبايد با مصالح بنايي انجام شود بلكه مي‌تواند مانند دانه‌هاي تسبيح با نخي نامرئي بهم متصل شده باشند.



بناهاي تاسيس شده نبايد بگونه‌اي باشند كه ساختمان شهرداري را تحت تاثير قرار دهند. زيرا در هر صورت بايد توجه داشت كه اين مجموعه بايد تماماً سلطه ابهت ساختمان شهرداري باشد و هرگز در مقابل آن به خودنمايي نپردازد.



البته نبايد اين سلطه تا حدي باشد كه ساير ساختمانها كم اهميت جلوه داده شوند.



اين مجموعه علاوه بر اينكه بايد نيازهاي ساختمان شهرداري را رفع كند بايد بتواند خود بعنوان يك مركز فرهنگي خدماتي مستقل هم عمل كند.





مطالب دیگر:
🔍تاثیر همکاری های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اسرائیل و آذربایجان بر امنیت ملی ایران🔍تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی🔍مبانی نظری تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی🔍پروپوزال تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی🔍تشریح و تبیین سرمایه گذاری خارجی و مقررات قانونی حاکم بر آن در صنعت نفت🔍سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت ایران و چالشها و بسترهای لازم جهت دستیابی به آن🔍تاریخچه قراردادهای نفت ایران و تشریح انواع قراردادهای نفتی🔍تحولات تقنینی قراردادهای بالا دستی نفت و گاز🔍انواع قراردادهای نفتی و بررسی تحولات صنعت نفت ایران قبل و بعد از انقلاب🔍مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه گذاری مستقیم خارجی 49 صفحه🔍مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه گذاری خارجی 49 صفحه🔍مبانی نظری سرمایه گذاری مستقیم خارجی FDI🔍پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری(1) ولک و همکاران ترجمه کرمی و تاجیک با موضوع مقدمه ای بر تئوری حسابداری🔍مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت 45 صفحه🔍بررسی روانشناسی شخصیت و ارائه نظریه پنج عامل بزرگ شخصیت🔍مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مهارت های اجتماعی 54 صفحه🔍طبقه بندی و ابعاد مهارت اجتماعی🔍مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان 45 صفحه🔍​​​​​​​الگوها و نظریه های روانشناسی در مورد تعامل دانش آموزان🔍فصل دوم پایان نامه کسب و کار الکترونیک🔍پاورپوینت حسابداري در شرايط ايده آل - فصل دوم تئوریهای حسابداری ويليام اسکات🔍مبانی تکمله المنهاج- جلد اول و دوم مبانی تکمله المنهاج آیت الله سید ابوالقاسم خویی 🔍فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش🔍فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش شخصی🔍فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در آموزش عالی